2013
Περιμένοντας τον Γκοντό
του Σάμουελ Μπέκετ

Ποιος είναι τέλος πάντων αυτός ο Γκοντό και πότε θα έρθει; Κι αν έρθει, τι θα μας προσφέρει; Θα μας σώσει; Ή μήπως τον περιμένουμε, γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς;

Φωτογραφίες

Ποιος είναι τέλος πάντων αυτός ο Γκοντό και πότε θα έρθει; Κι αν έρθει, τι θα μας προσφέρει; Θα μας σώσει; Ή μήπως τον περιμένουμε, γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε αλλιώς;

Ερωτηματικά αναπάντητα. Είναι εμφανές  ότι στο «Περιμένοντας τον Γκοντό» ο Μπέκετ δε νοιάζεται τόσο για τον ίδιο τον Γκοντό, αλλά για το «περιμένοντας». Αναμονή και μόνο αναμονή  για εκατομμύρια χρόνια  σ’ έναν  κόσμο μάταιο. Σ’ έναν εχθρικό κήπο της Εδέμ  που μοιάζει περισσότερο με φυλακή, με τους έγκλειστους να μοιάζουν κουρασμένοι κλόουν, πλάι  στο δέντρο της γνώσης  χωρίς καρπούς και  με το ερπετό ν’ απουσιάζει.

Οι δύο άστεγοι αλήτες, ο Βλαντιμίρ κι ο Εστραγκόν, τον περιμένουν κάθε μέρα, την ίδια ώρα, στο ίδιο μέρος κι αυτός, αντί να έρθει, στέλνει ένα τσιράκι του να τους ενημερώσει ότι δε θα έρθει σήμερα, αλλά οπωσδήποτε αύριο…

Προσπαθώ να θυμηθώ γιατί μου φέρνει στο μυαλό το τελείωμα «άλλης μια δημιουργικής μέρας», όπου, μετά από ατελείωτο ζάπινγκ σε κανάλια τηλεπώλησης,  σεξοτηλεφώνων, ελοχίμ και νεφελίμ, με παίρνει τελικά  ο ύπνος, μέχρι να ξυπνήσω πάλι, να πιώ καφέ πάλι και να ξεκινήσω την «επόμενη δημιουργική μέρα». Μάλλον κάτι θα έχει να κάνει με τη μνήμη…

Αφιερώνεται στο φίλο και δάσκαλο Νίκο Χουρμουζιάδη.

Σάμουελ Μπέκετ (1906-1989): Ιρλανδός θεατρικός συγγραφέας, μυθιστοριογράφος, ποιητής και δοκιμιογράφος, εγκατεστημένος από το 1938 στο Παρίσι. Η γνωριμία του με τον Τζέημς Τζόυς τον επηρέασε στη λογοτεχνική του σταδιοδρομία. Πήρε μέρος στη γαλλική αντίσταση στη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Μετά το 1947, τα περισσότερα έργα του τα έγραφε στα γαλλικά. Αρχικά, έγινε γνωστός με πεζογραφικά έργα, όπως η τριλογία «Μολλόυ», «Ο Μαλόν πεθαίνει» και «Ο ακατονόμαστος». Το 1953 ανέβηκε από τον Ροζέ Μπλεν στο Παρίσι το «Περιμένοντας τον Γκοντό», αριστούργημα του θεάτρου του παραλόγου και σταθμός στην πορεία του Μπέκετ. Ακολούθησαν το «Τέλος του παιχνιδιού» (1957), η «Τελευταία μαγνητοταινία του Κραπ» (1958) και οι «Ευτυχισμένες μέρες» (1961), έργα που δείχνουν την διαρκή απόπειρα του συγγραφέα για απομάκρυνση από το συμβατικό θέατρο. Αυτή η τάση είναι περισσότερο εμφανής στα ραδιοφωνικά του έργα («Όλοι εκείνοι που πέφτουν», «Στάχτες», «Λόγια και μουσική», «Κασκάντο»), αλλά και στα ιδιότυπα μονόπρακτά του, όπως η «Ανάσα» (διαρκεί περίπου 30 δευτερόλεπτα, αρχίζοντας με το κλάμα ενός νεογέννητου και τελειώνοντας με την τελευταία πνοή ενός ετοιμοθάνατου) και το «Όχι εγώ» (ένας χειμαρρώδης μονόλογος που τον ερμηνεύει το φωτισμένο στόμα μιας ηθοποιού). Το 1969, ο Μπέκετ τιμήθηκε με το Νόμπελ Λογοτεχνίας.
Συντελεστές Παίζουν: Κώστας Βουρλιώτης Διονύσης Καραθανάσης Ιωάννα Λαμνή Πέτρος Μαλιαράς Δάφνη Νικητάκη Μετάφραση: OLLON Σκηνοθεσία: Στάθης Μαυρόπουλος Φωτισμοί: Πέτρος Ζηβανός Χειρισμός κονσόλας: Λήδα Μπατσή Φωτογραφίες: Γιάννης Μόχλας  

Σύνδεσμοι

Πρόγραμμα

Αφίσα

Videos